QUADRAL SIGNUM 70 WHITE KOLUMNA GŁOŚNIKOWA

3 999,00 zł
Brutto

Wyświetl historię cen produktu

QUADRAL kolumna głośnikowa, podana cena jest ceną za sztukę.

Ilość
Nie ma wystarczającej ilości produktów w magazynie

Minimalna ilość zamówienia tego produktu jest 2.

  • Darmowa dostawa przy zakupach powyżej 500 PLN Darmowa dostawa przy zakupach powyżej 500 PLN
  • Atrakcyjne warunki kredytowania Atrakcyjne warunki kredytowania
  • Przyjmujemy sprzęt w rozliczeniu Przyjmujemy sprzęt w rozliczeniu

Hanowerska firma Quadral wprowadza do swojej oferty linię kolumn głośnikowych „SIGNUM”. Połączenie porywającego i dynamicznego dźwięku, wyrafinowanych technologii i eleganckiego wyglądu to cechy którymi SIGNUM chce zaskarbić względy miłośników perfekcyjnego brzmienia. SIGNUM – to wyjątkowe wrażenia dźwiękowe uzyskane przy przychylnym dla portfela, stosunku jakości do ceny.

W SIGNUM zastosowano, spotykany wcześniej tylko w wybranych modelach marki Quadral high-end, głośnik wysokotonowy RiCom. Teraz ta konstrukcja wkracza do audiofilskiej klasy średniej. RiCom Sigma to ultralekka jedwabna membrana pierścieniowa. Przetwornik dzięki bardzo małej ruchomej masie i brakowi rezonansów membrany, charakteryzuje się niezrównaną swobodą, dynamiką i doskonałym odwzorowaniem szczegółów, niebezpiecznie zbliżając się jakością reprodukcji do legendarnych głośników wstęgowych. Delikatna kopułka pierścieniowa osłonięta jest ochronną siateczką.

Nowy głośnik wysokotonowy Ri-Com Signum połączony jest z przetwornikami niskotonowymi i średniotonowymi, w których pracują membrany pokrytą odparowanym tytanem, co zapewnia szczegółową i dynamiczną reprodukcję dźwięku w niskim / średnim zakresie. Dodatkowo ulepszono napędy przetworników optymalizując geometrię pola magnetycznego co wpłynęło na jego lepsze wykorzystanie. Zapewniło to zwiększenie dynamiki odtwarzania i zmniejszenie zniekształceń.

W trybie stereo świetnie zaprojektowane i pięknie wyglądające kolumny głośnikowe wiedzą, jak imponować idealnym połączeniem mocy i doskonałej dynamiki. A dzięki dwóm głośnikom podłogowym, głośnikowi podstawkowemu i kompaktowemu głośnikowi centralnemu, można z produktów linii SIGNUM stworzyć homogenicznie brzmiące kino domowe.

Brzmienie

Na stronie producenta ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat charakteru brzmienia kolumn z serii Signum. Zaskoczyło mnie to, ponieważ większość firm właśnie na tym opiera swoje materiały promocyjne. Ileż to razy miałem okazję czytać podobne zapewnienia, przechwałki, górnolotne deklaracje i filozoficzne wywody na temat uzdrawiającego oddziaływania muzyki na nasze ciała i umysły. Jeśli dana manufaktura nie oświadcza, że jej nowe dzieło oferuje takie to a takie brzmienie, powinniśmy znaleźć na jej stronie przynajmniej coś w rodzaju historii całego projektu. Przeważnie nie zagłębiam się w te wypracowania, chociażby po to, aby nie sugerować się nimi podczas testu. Szkoda jednak, że nie wiedziałem nawet, to niemieccy inżynierowie chcieli osiągnąć. Na stronie Quadrala znalazłem wszystkie cztery modele z serii Signum, jednak po kliknięciu na którykolwiek z nich widziałem tylko wielki komunikat o błędzie. To i tak nic w porównaniu z dziwnymi obrazkami na facebookowym profilu firmy albo zdjęciem kobiety w złotym staniku w zakładce z danymi kontaktowymi. Taki przaśny marketing może pasowałby do warsztatu samochodowego lub wypożyczalni sprzętu budowlanego, ale w połączeniu ze zdjęciami kolumn prowadzącymi donikąd robi to kiepskie wrażenie. O zestawach z serii Signum nie wiedziałbym nic konkretnego, gdyby nie działania polskiego dystrybutora tej marki, który o wprowadzeniu nowych modeli na rynek informował już w lutym. Ze strony Quadrala nie dowiemy się praktycznie nic. Jedyną wskazówką były wrażenia, jakie pozostawiły po sobie monitory Argentum 530. Co ciekawe, już po kilku minutach odsłuchu Signum 70 okazało się, że ten trop jest właściwy.

Signum 70 wyglądają tak, jakby miały grać chłodno, technicznie i nieprzyjemnie, a przynajmniej takie wrażenia można odnieść, patrząc na metalowe membrany. Tymczasem, podobnie jak w przypadku wspomnianych wyżej monitorów, efekt brzmieniowy całkowicie przeczy tym skojarzeniom. Już od pierwszych minut odsłuchu wiedziałem, że mamy tu do czynienia z podłogówkami oferującymi naturalny, przyjemny, zwarty i odpowiednio spójny dźwięk. W tym miejscu należy zaznaczyć, że widoczna z zewnątrz powłoka to tylko cienka warstwa tytanu nałożona na membrany z polipropylenu, dzięki czemu nowoczesny wygląd nie kłóci się z muzykalnością. Pod zimną powierzchnią kryje się miłe dla ucha wnętrze. Charakter brzmienia Signum 70 rzeczywiście skojarzył mi się z tym, co jakiś czas temu zaprezentowały w naszym teście podstawkowe Argentum 530. Największe różnice dotyczą skrajów pasma. Trójdrożne monitory oferowały bas z trochę innego świata. Był bardzo głęboki, lekko zwalisty, ale wyjątkowo kuszący. Niskie tony w wykonaniu jednego dużego woofera mają jednak niepowtarzalny, lekko oldchoolowy charakter. W opisywanych podłogówkach za reprodukcję tego zakresu odpowiadają dwie mniejsze membrany i wyraźnie to słychać. Dźwięk pozostaje głęboki, ale jednocześnie jest o wiele szybszy. Bas można określić jako konturowy, pulsujący, rytmiczny. Te kolumny wiedzą, że rola głośników niskotonowych nie kończy się na wytwarzaniu jednostajnego buczenia. Tutaj oprócz satysfakcjonującego zejścia dostajemy więc szereg innych walorów, takich jak barwa, wypełnienie czy umiejętność utrzymania rytmu. Dodam tylko, że bardzo duże znaczenie ma tu odległość od tylnej ściany. Jeśli nie ma możliwości odsunięcia kolumn na pół metra lub więcej, poeksperymentujcie z zatykaniem bass-refleksu. W niektórych sytuacjach świetnie sprawdza się zaślepienie dziury w jednej kolumnie. Wiem, że to nieortodoksyjne rozwiązanie, ale jeżeli przy odległości rzędu 20-30 cm niskich tonów będzie za dużo, lepiej się jakoś ratować niż znosić dudnienie i udawać, że wszystko jest w porządku.

Ci, którzy dadzą Quadralom trochę więcej miejsca, będą mieli szansę odkryć prawdziwą wisienkę na torcie - przestrzeń. Wystarczy trochę popracować nad ustawieniem, aby opisywane podłogówki odwdzięczyły nam się obszernym, trójwymiarowym, całkowicie oderwanym od głośników dźwiękiem. Zestawom wolnostojącym z reguły trudniej jest wygenerować tak przekonującą przestrzeń, ale Signum 70 się tym nie przejmują, kreśląc wokół siebie scenę stereofoniczną zbudowaną z iście amerykańskim rozmachem. Najlepsza jest jednak precyzja lokalizacji źródeł, z naciskiem na te znajdujące się na pierwszym planie (który Quadrale delikatnie wypychają w kierunku słuchacza). Nasuwa się tutaj nieco wyświechtane już powiedzonko o wycinaniu instrumentów i wokalistów żyletką. Znikające podłogówki to rzadkość bez względu na cenę, a w budżetówce - praktycznie utopia. Od czasów fenomenalnych Avance'ów Omega 503, a więc od dwudziestu lat, w audiofilskim środowisku uważa się ten gatunek za wymarły. A tu proszę - okazuje się, że można cieszyć się rewelacyjną przestrzenią za stosunkowo niewielkie pieniądze, przy okazji otrzymując bas i dynamikę, o jakich Omegi 503 mogły tylko pomarzyć. Wydaje mi się, że tak wyjątkowa stereofonia jest w głównej mierze zasługą tweeterów. Wyraźnie słychać, że w każdej sekundzie odsłuchu mocno pracują na to, aby muzyka wypełniała cały pokój. Ale nie tylko na to. Góra w ich wykonaniu jest przejrzysta, pełna detali, dobrze doświetlona. Może czasami wpada w delikatne syczenie, może przełom średnich i wysokich tonów jest lekko podkreślony, ale nie są to wady, które mogłyby te kolumny zdyskwalifikować lub nawet sprawić, że zapomnimy o zaletach. Przewaga tych drugich jest po prostu miażdżąca.

Budowa i parametry

Quadral Signum 70 to trójdrożne, wolnostojące zestawy głośnikowe w obudowie wentylowanej. Podobnie jak w innych modelach z tej serii, niemieccy konstruktorzy zastosowali tu spotykany wcześniej tylko w wybranych modelach tej marki przetwornik wysokotonowy RiCom Sigma. Uzupełniają go trzy 15,5-cm jednostki z membranami wykonanymi z polipropylenu pokrytego z zewnątrz cienką warstwą tytanu, co ma zapewniać mocny i szczegółowy dźwięk w zakresie niskich i średnich tonów. RiCom Sigma to ultralekka jedwabna membrana pierścieniowa, która dzięki bardzo małej masie elementów ruchomych ma się charakteryzować swobodą i doskonałym odwzorowaniem szczegółów, zbliżając się jakością reprodukcji do tweeterów wstęgowych, które Quadral bardzo lubi. Delikatna kopułka osłonięta jest ochronną siateczką. Wszystkie przetworniki można także przykryć mocowaną magnetycznie maskownicą. Z tyłu zobaczymy dwa bass-refleksy. Jeden (dolny) pompuje powietrze z komory, w której pracują woofery, a drugi wentyluje głośnik średniotonowy. Wszystkie przetworniki otrzymały kosze z tworzywa sztucznego imitującego metal i bardzo solidne układy magnetyczne. Wkręty mocujące przetworniki wchodzą bezpośrednio w przednią ściankę, która najwyraźniej została wykonana z tak gęstego i twardego materiału, że po zdemontowaniu głośników na szklanym blacie naszego stołu nie było widać żadnych wiórów. Jak widać, metalowe tuleje nie są jedynym czystym sposobem mocowania przetworników. Nawet jeśli przeciętny użytkownik nie ma zamiaru przeprowadzać takiej operacji, warto wiedzieć, że przednie ścianki kolumn są tak porządne, że nawet kilkukrotny demontaż głośników nie powinien skończyć się wyrobieniem otworów. Wewnątrz oprócz wytłumienia w postaci kawałków wełny mineralnej zobaczymy kilka solidnych wzmocnień wklejonych w strategicznych miejscach. Nic dziwnego, że Signum 70 wcale nie są tak lekkie, na jakie wyglądają.

Konstrukcja: 3-drożna

Rodzaj obudowy: bass reflex (tył)

Moc ciągła/muzyczna (W): 120/180

Pasmo przenoszenia (Hz): 32-32000

Efektywność (dB/1W/1m): 89

Impedancja (Ω): 4

Wysokotonowy: RiCom Sigma

Średniotonowy: 155 mm / Titanium - PP

Niskotonowy/e: 2 x 155 mm / Titanium - PP

Wymiary (WxSxG w cm): 90 x 17 x 29.4 *

Wykończenie: Czarny/biały, front wysoki połysk, maskownica (magnesy) czarna

Quadral